Dagvoorzitter


Dagvoorzitter.

Energiek – Bevlogen – Verbindend

Suzan als dagvoorzitter.

Wanneer ik zelf een congres of symposium bezoek, wordt voor mij de kleur van het event bepaald door de dagvoorzitter: Een pakkende opening, passend bij de doelgroep, waarin het onderwerp van de dag helder ingeleid wordt. Sprekers die met egard worden voorgesteld. Verbinding maken én houden met de zaal en een goede balans creëren tussen de vragen uit de zaal en de antwoorden van de sprekers. Thema van de dag centraal houden en met volle energie en aandacht de dag afsluiten. Alles vanuit de gedachte om de gasten een memorabele dag te bezorgen en de sprekers een ontspannen optreden op het podium te geven. Zoals goed gastheerschap betaamt. En dat kun je ook van mij verwachten.

Met mijn passie voor gastvrijheid, waarin je zorgdraagt voor het comfort van de gast, ben ik dé gastvrouw op het podium voor de sprekers en de gasten in de zaal en de ogen en de oren voor de organisatie van het event.

Ik ben een bevlogen dagvoorzitter. Vanaf het eerste contact met een opdrachtgever voel ik de medeverantwoordelijkheid voor het succes van het event. Ik denk mee over de inhoud en vorm van het programma, zoek naar een originele en passende opening en ik bereid me gedegen voor op en met de sprekers. Alles om hen te laten shinen op het podium. Improvisatie, humor en kwetsbaarheid, ook dat zie je bij mij terug als dagvoorzitter. Ik bereid me dan weliswaar goed voor, maar voor gastvrijheid bestaat geen script. Gastvrijheid is aanvoelen, inleven en verbinden. Drie kwaliteiten die ook een dagvoorzitter hoort te hebben.

“Be the change you wish to see.” Als ik sta voor mijn motto ‘maak gewoon bijzonder’, dan kun je van mij ook verwachten dat ik in de voorbespreking van een event de opdrachtgever prikkel om van traditionele vormen af te wijken. Zonder het doel van het event uit het oog te verliezen sta ik stil bij vragen zoals “hoe activeer je het publiek, hoe breng je gasten meer in contact met de spreker(s), hoe kunnen gasten zelf hun kennis inzetten en hoe voorkom je dat de vorm van het event de inhoud van de boodschap overschaduwt? Antwoorden hierop zijn nuttig om met elkaar te kijken naar minder conventionele en doeltreffende vormen om de boodschap te delen met het publiek. Lees hier meer over in mijn blogs het succes van de talkshow en ‘mad tea’ verbindt deelnemers met onderwerp. Of bekijk de video’s op deze pagina, waaronder die van Smurfit Kappa, voor meer inspiratie.


Bekijk Suzan als dagvoorzitter:

Young Capital, strategiedag NAT
december 3, 2019
    

Suzan heeft als facilitator kennis, is goed voorbereid en voelt de groep goed aan! Blij met het resultaat!


Zie ik u op het volgende event?